Moja filozofia w pisaniu stron

Napisze coś niecoś o stronach internetowych w moim wykonaniu. O co w nich chodzi.
Ja dostosowuje się do systemu jaki masz/macie u siebie. Jeśli coś nie jest włączone lub wyłączone to ja to ominę, żeby było wygodnie.

Nie stosuję skomplikowanych systemów CMS, moje strony przeznaczone są dla ludzi lubiących przesyłanie plików na serwer i znajomość podstawowego html lub obsługi WORDa w wersji 2000-2009.

Aby zrobić stronę wg mnie wg mojej hierarchii wystarczy notatnik, szablon zdjęty z internetu i to już wszystko.

Wchodzimy na strone typu: http://www.templatemo.com/preview/templatemo_212_black_wave lub inna w której znajdziemy plik ze stylem strony CSS (grafika + templatka) mozemy też iść na inną stronkę i ściagnać ramy i ogólny wygląd strony, który zawsze można poprawić.

Następnie tworzymy proste pliki w php, które sczytują styl i wrzucają do niego nasze treści.
Zwyczajowo dziele stronę na kilka plików (przykładowe nazwy)

index.php - główny plik z powiadomieniami
galeria.php - plik z galerią, sczytujacy obrazki z folderów strony
text.php - plik tłumaczący pliki html z katalogów na stronie
menu.php - plik z zawartością menu
oraz
zamknij.php - plik zamykający treść

powiedzmy text.php?strona=o-firmie.html - otworzy nam w pięknym stylu zwykły, prawie tekstowy plik o-firmie.html i zrobi z neigo coś lepszego.

Aby skrócić link z www.nazwadomeny.html/text.php?strona=o-firmie.html www.nazwadomeny.html/o-firmie.html używam do .htaccess, a jesli nie działa posługuje się formantem query i przekształcam plik index.php wówczas skracamy link do www.nazwadomeny.html?o-firmie.html

Komentarze

Popularne posty